دستگاه های ویپ یا پاد سیستم | کدام برای من بهتر است؟

کدام ویپ بهتر است

غالبا ویپرها و افراد زیادی از ما سوال میپرسند که کدوم مدل از ویپ ها مناسب استفاده ماست؟ فارغ از برند دستگاه ها و مدل های آنها، دستگاه های ویپ و سیگار های الکترونیک به دو دسته کلی تقسیم میشن. هر کدوم از این دو نوع دستگاه ها مزایا و معایبی دارند که بسته به هدف شما از ویپینگ کردن تفاوت خواهد داشت.

دسته اول، ویپ ها:

این نوع از دستگاه ها، دستگاه های حرفه ای تری هستند.معمولا سایز بزرگتری دارند و قدرت بیشتری.قطعا شارژ باتری بالاتری رو دارند و قدرت بیشتر باعث افزایش کامدهی این دسته از دستگاه ها میشن.

به دلیل سایز بزرگتری که دارند، چیپست های الکترونیکی حرفه ای تر و کامل تری تو این دستگاه ها وجود داره که هر کدوم امکانات خاص خودشون رو دارند.امکاناتی مثل برقرار کردن امنیت استفاده از دستگاه، کنترل گرمای زیاد دستگاه و یا باتری دستگاه، جلوگیری از کامدهی زیاد و کات آف اتوماتیک، مدل های مختلف ویپینگ کردن مثل  استفاده از قدرت وات یا درجه حرارات و …

نکته مهمی که باید تو انتخاب این مدل از دستگاه ها مد نظرتون باشه این هستش که ماد باکس ها معمولا از اتومایزر های ساب اهم استفاده میکنن و این یعنی شما ایجوس – جویس – مایع هایی که داخل این دستگاه ها میریزید و میکشید، نیکوتین پایین تری دارند.معمولا بدون نیکوتین، یا حاوی حداکثر 6 میلی گرم نیکوتین هستند.

دستگاه های ویپ ماد، همونطور که گفتیم معمولا قابلیت تنظیم قدرت دارند که این آپشن باعث میشه شما بتونید میزان بخاری که از دستگاه تولید میشه رو کنترل کنید.کم یا زیادش کنید.این مدل دستگاه ها معمولا قیمت بالاتری رو هم نسبت به پاد سیستم ها دارند و حتما میباست از ایجوس – جویس – مایع هایی با نیکوتین پایین داخلشون استفاده کرد که همین موضوع باعث میشه که ایجوس هایی با قیمت ارزونتر هم داشته باشند.

سایز بزرگتر این مدل از ویپ ها نکته منفی این دستگاه هاست که یکم حملشون رو سخت تر میکنه.تولید بخار کم یا خیلی زیاد و یا استفاده از ایجوس های نیکوتین پایین هم از مزایای این مدل هاست.مشتری هایی که به محل ویپ ایران شو روم هم مراجعه میکنن، ما این توضیحات رو بهشون میدیم.

شما میتونید این ویپ ها رو از اینجا خرید کنید. ضمن اینکه ایجوس های این مدل ها رو هم میتونید از اینجا خرید کنید.

دسته دوم، ویپ های پاد سیستم:

خوب راجع به پاد سیستم ها اولین نکته ای که باید بدونید این هستش که این مدل دستگاه ها فقط برای افراد خیلی علاقه مند به سیگار تولید شده.بخار کمی (در حد سیگار یا شاید کمی بیشتر) داره و موضوع مهمترش اینکه داخل این دستگاه ها از ایجوس – جویس – مایع هایی به اسم “نیکوتین سالت” استفاده میشه که به مراتب خیلی میزان نیکوتین بیشتری نسبت به ایجوس های معمولی دارند.

ویپ های پاد سیستم، مکانیزم عملکردشون دقیقا مثل سیگار هستش، دستگاه هایی هستند که از لحاظ سایز بسیار کوچیک تر از ویپ های حرفه ای اند، استفاده از این مدل ها بسیار راحت تره و به معمولا برای کشیدن و کام گرفتن ازشون یا دکمه ای ندارند و یا کلا یک دکمه دارن.

میزان بخار و قدرت دستگاه در این مدلها تنظیم نمیشه.معمولا مود ها (آپشن ها) مختلف برای ویپینگ ندارند.به خاطر سایز کوچیک وزن بسیار کمی دارند و حمل اونها راحت تره و حتما توی جیبتون جا میشن.

ایجوسهای نیکوتین سالت به دلیل نیکوتین بالایی که دارند معنیشون این نیست که همه نمیتونن استفاده کنن، فرقشون اینکه میزان مصرف این مدل از ایجوس ها بسیار کمتره و حتما هم می بایست داخل دستگاه های پاد سیستم استفاده بشن.از لحاظ قیمت هم به دلیل نیکوتین بالاتر، قیمت بالاتری هم نسبت به ایجوس های کم نیکوتین دارند.

در نهایت اگر میخواید دستگاهی داشته باشید که حرفه ای باشه، مخرن های بزرگتری برای ایجوس ریختن داشته باشه، باتری خیلی بیشتری داشته باشه، قدرت قابل تنظیم که باعث کامدهی خیلی بیشتر یا کامدهی کم میشه و در کل دستگاهی که همه امکانات رو داشته باشه، باید برید سراغ دستگاه های ویپ ماد.اما اگر میزان حجم بخار براتون مهم نیست، دستگاه خیلی کوچیک میخواید داشته باشید، نیکوتین براتون اهمیت داره و خیلی هم نمیخواید هزینه کنید و در یک کلمه فقط جای سیگار کشیدن رو براتون بگیره، باید به سراغ تهیه دستگاه های ویپ پاد سیستم برید.

البته مدل دیگری از دستگاه ها تولید شدن که هم میتونید از آنها به عنوان ویپ استفاده کنید و هم به عنوان پاد سیستم.معمولا این مدلها هم سایز کوچیکتری دارند، قدرت و میزان بخار محدودتری دارند و طوری طراحی شدن که داخل پکیج دستگاه کویل (فیلتر دستگاه) هم برای ایجوس هایی با نیکوتین پایین وجود داره و هم برای ایجوس هایی با نیکوتین بالا ( سالت نیکوتین). که شما هم بتونید به عنوان دستگاه ویپ با بخار زیاد از آن استفاده کنید و هم بتونید به عنوان سیگار و نیکوتین بالاتر و بخار کمتر. ما تو ویپ ایران به این مدل دستگاه ها “ویپ های دومنظوره” یا “پادماد” میگیم. اما خوب شاید فکر کنید این مدلها بهترین انتخابن! شاید هم باشند اما اگر واقعا میدونید هدفتون از ویپینگ چی هست و اصلا قصد استفاده از نیکوتین های بالا رو ندارید، خوب چرا دستگاه کاملتری مثل ویپ ها رو تهیه نکنید؟ یا اگر مطمئن هستید که پاد سیستم ها مناسب شما هستند و اصلا علاقه زیادی به بخار زیاد ندارید و بیشتر میخواید که جایگزین سیگار داشته باشید، چرا هزینه بیشتری کنید و ویپ دو منظوره تهیه کنید که حتی سایز بزرگتری هم نسبتا به پاد سیستم ها دارند؟ شاید چون فکر میکنید ممکنه یه روزی لازمتون بشه از هر دو حالت استفاده کنید؟ خوب پس انتخاب مناسبتر برای شما همین مدل از دستگاه هاست.

شما میتونید “ویپ های پاد سیستم” رو از اینجا و “ویپ های دو منظوره” رو هم از اینجا خرید کنید. ضمن اینکه ایجوس های این مدل ها (نیکوتین سالت) رو هم از اینجا خرید کنید.

تهیه شده در تحریریه ویپ ایران – استفاده از مطلب با ذکر منبع مجاز است.

5/5 :1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست